Kezdetek

2019 februárjában iskolánk idén először vett részt az Erasmus + K1 mobilitási pályázaton és nagy örömünkre májusban a nyertes intézmények között találtuk magunkat.
Az Erasmus + és a Tempus Alapítvány jóvoltából iskolánk 6 főre nyerte el a tanulás lehetőségét. 4 fő Dublinba, angol nyelv kurzusokra pályázott, én és a kolléganőm Firenzét választottuk úti célként, ahol nekem magyar nyelvű, Noéminek pedig angol nyelvű digitális képzésre esett a választás.

Utazás előtt

Már a kiutazás előtt létrehoztunk egy zárt facebook csoportot a leendő csoporttársakkal, így tudtuk,ki honnan érkezik, mivel utazik, illetve segítettük egymást információkkal a beszerzendő dokumentumokat illetően.

Első vasárnap-  Megérkeztünk!

Utazáshoz az autóbuszt választottuk, ami nekem nem nyerte el a tetszésemet. Nehezen viseltem a kötöttséget a megállókat illetően, illetve borzasztóan hosszúnak bizonyult a 14 órás út.
Már a buszon összeismerkedtem jó pár kollégával személyesen is , így sokkal nyugodtabban indultam neki a másnapi továbbképzésnek.
Firenzében a szokásos olasz kánikula fogadott bennünket. Rövid villamosozás utána belváros szélén találtuk magunkat és gyorsan megtaláltuk a szállásunkat, amelyet a Booking-on foglaltuk. A szolgáltatással tejesen elégedettek voltunk, a családias szálloda minden alkalmazottja és a tulajdonosok is mindenben a segítségünkre voltak. A gyors felfrissülést követően nyakunkba vettük a csodás Firenzét.
Pihenő Bolognában
A hotel tulajdonosaival...

Első nap az iskolában - hétfő

Igaz, hogy egy városban, de két különböző képzési helyen kezdtük meg az első napot a kolléganőmmel. Mivel előző nap megkerestük mindkét helyet, hétfőn gyorsan odataláltunk.
A tanfolyam első napját izgalommal vártam, de már a kezdés utáni órában kiderült, felesleges volt minden aggodalom, a trénerem és a csoporttársaim is nyitott, érdeklődő, kedves emberek.
Az egyetemi épület egy nagyon szép, különleges épületekkel ölelt téren állt. A termünk tükrözte a város hangulatát, nem a megszokott külcsín jellemezte. A berendezés könnyen mozgatható volt, az aktuális feladatokhoz gyorsan át tudtuk rendezni.
Kedves, művelt, sokoldalúan képzett tréner keze alá kerültem 15 másik csoporttársammal együtt. Lídia mindenben igyekezett a maximálisat nyújtani, mindezt humorosan, oldottan.
Gyors bemutatkozó játékok után elkezdődött a napi anyag: a self-leadership rejtelmeiben mélyedtünk el.

Csoport munka, amely az egész hetet jellemezte

Kedd

Ezen a képzési napon is sok izgalmas, új dolgot tanultunk . A mai témánk sokoldalú megközelítést tett lehetővé. Először kiscsoportokban dolgoztuk fel az adott területet, majd a csoportok megosztották egy más között tapasztalataikat. A racionális érzelmi terápia sok mindent új megvilágításba helyezett mindannyiunkban.
A várost nem véletlenül nevezik az európai kultúra bölcsőjének. Hangulata, történelmi, művészeti gazdagsága lenyűgöző. Már a megérkezéskor tudtam, itt a délelőtti tanfolyami órák mellett délután is csupa művészettörténeti, történelmi, építészeti stb. „óra” vár rám….és persze az isteni olasz kávé, amely elengedhetetlen és kötelező kelléke a „dolce far niente”-nek, vagyis az édes semmittevésnek.
Ma lehetőségünk volt az iskola által szervezett, idegenvezető által vezetett városnéző túrán részt venni, ahol sok apró érdekességre hívták fel a figyelmünket, ami felett valószínűleg átsiklottunk volna.

Frontális munka

Őrült meleg volt, minden nap 40 C fok felett, de jól bírtuk :)

Santa Croce

Medici Palota belső udvar részlete

Kávé a Dóm melletti kávézók egyikében

Szerda
Mivel a tanórák után órák hosszat tartó városnézés volt a program, az estéket pedig a csoporttársakkal közös vacsora és eszmecsere zárta, egyre nehezebben ébredtünk reggelente. A szállodában terített svédasztal és friss kávé lendített át minket ezen a „ nehézségen”.
A mai képzési témánk is érdekesnek bizonyult. Vállalkozási ismeretekkel,azok megvalósulási szakaszaival és projektalapú oktatásával foglalkoztunk, szintén csoport és páros munkában.
A Sangalli Intézet minden munkatársa a kedvünkben járt, az óraközi szünetekben friss kávé, hűtött gyümölcslé és kül. tipikus olasz édesség várt minket nap mint nap.
Ez a délutánunk Firenze és a világ egyik leghíresebb intézményének, az Uffizi képtárnak a megtekintésével telt. Felemelő érzés volt a falak között sétálni és eredetiben megtekinteni csodálatos festményeket és szobrokat. A képtár ablakaiból csodálatos kilátás nyílt a híres Vasari folyosóra, amely a Pitti Palotát és a Városházát köti ösze.1565-ben épült a Medici család megbízásából.

A Sangalli Intézet munkatársai mindvégig nagyon jó házigazdák voltak

Egyéni munka

Kellemes légkondicionált teremben tanulhattunk

A Dóm egy részlete, melynek monumentalitását lehetetlenség képen visszaadni

Uffizi képtár folyosója

Csütörtök

Helyzetgyakorlatok jellemezték ezt a mai napot. A vezető/menedzser közti különbségeket, átfedéseket tártuk fel, elemeztük a motiváció és a kompetencia kapcsolatát. A foglalkozást videó bejátszások tették színesebbé.
A mai délután kiléptünk a történelmi belváros nyüzsgő, tarka forgatagából és a firenzei panoráma megtekintését tűztük ki célul. Egy séta, ötvözve a buszozással és máris fenn találtuk magunkat a csodálatos látképet nyújtó Piazzale Michelangelo-n, amely az Arno bal partján lévő domb tetején terül el. A kilátóteraszról lenyűgöző kép fogadott minket. Hazafelé esti fényben is megnéztük a Piazza del Signoria-t a Palazzo Vecchio-val, Michelangelo Dávid szobrával( Ez másolat, az eredeti a Galleria dell”Accademia-ban található).

Szituációs játék

Gyönyörű szobrok mindenfelé - ez éppen a Pitti Palotában

Festményekben sem volt hiány

Látkép a városról
Az utolsó percig élveztük a közös munkát

Látkép a Piazzale Michelangeló -ról

A finom olasz vacsorák egyike

Péntek

Ez volt az utolsó napunk a képzésen. A problémamegoldás folyamatával,az „én állapotokkal” foglalkoztunk. A csoport mostanra igazi csapattá vált, így terveink szerint az őszi szünetben együtt vágunk neki Erdélynek, hogy ott eltöltve pár napot újra jól érezzük magunkat együtt. A kirándulásra Lídia,a trénerünk is örömmel mondott igent.
A bizonyítványok kiosztásakor a csoportvezetőnknek mindenkihez volt pár mondata, személyes útravalóul.
A képzést közös ebéddel zártuk a közeli osteria-ban, ahol jókat ettünk- ittunk és olaszokhoz méltó hangos jókedvvel sztorizgattunk.
Délután még igyekeztünk eljutni azokba a templomokba, terekre, amik eddig kimaradtak, majd sorba vettük, ki minek örülne otthon és ajándékvásárlási láz lett úrrá rajtunk.
Az estét ismét baráti társasággal zártuk finom koktélok kortyolgatása közben.

Mindannyian sajnáltuk, hogy vége

A híres Vasari folyosó

Barátságok ...

Csodák az aszfalton is születtek

Szombat – egész napos toszkán kirándulás
A tanfolyam részeként lehetett részünk ebben a csodálatos napban. A szokásos kánikula sem szegte kedvünket , amikor középkori városok, katedrálisok, dómok, várak megtekintése volt a cél. San Gimignano, Monteriggioni, Siena és a káprázatos toszkán dombok, ahol egy ízletes ebéd és borkóstoló is várt minket egy családi gazdaságban….hát, igen! Visszatérünk!

Vasárnap
Hát , eljött az utolsó nap is! Vegyes érzelmekkel éltem át….a családom már hiányzott, de olyan jó lett volna még barangolni Firenze utcáin, felfedezni a rejtett kis zugokat, belső udvarokat, a homlokzatok mesteri szobrait…. remélem, lesz majd módom visszajönni ide és mindent megmutatni szeretteimnek!
A képzés nyújtotta sok-sok információt rendszerezem és igyekszem a lehető leghatékonyabb módon átadni a kollégáimnak, hogy ezek birtokában ők is hatékonyabbá, változatosabbá tehessék az oktatás menetét és egy –egy jó gyakorlatot beépítve megkönnyítsék a mindennapi életben felmerülő kisebb nagyobb konfliktushelyzetek feloldását.